SELECT LANGUAGE : ENGLISH | PERSIAN
021 55420713 | sales [at] ajaxbolt.com | 0912 1933785
صفحه اصلیدرباره ماتماسگالری
پیچ سر شش گوش آچارخور
پیچ آلن و پیچ آلن مغزی
استدبولت
مهره
واشر

اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ و مهره

با توجه به گستردگی و تعدد پیچ و مهره ها از نظر نوع، کارکرد، گل پیچ، جنس و متریال پیچ و مهره، استاندارد تولید، نوع دنده، نوع آبکاری ، سایز و .... سفارش پیچ و مهره ها به منظور دریافت کالای مناسب نیاز به مشخص کردن اطلاعات دقیق آنها دارد. آنچه برای سفارش پیچ و مهره نیاز است به قرار زیر است

1. نوع پیچ و مهره

پیچ و مهره ها در اشکال بسیار متعددی از شش گوش، نوک مته ای، پیچ چوب، پیچ آلن، استاد بولت، خودکار و غیره تولید میشوند. انتخاب نوع پیچ به نوع کاربری و صنعت بستگی دارد. پیچ های متداول در صنایع سنگین و ماشین آلات عمدتا شش گوش، آلن و استاد بولت هستند.

2. ابعاد پیچ و مهره

انتخاب ابعاد مناسب پیچ و مهره ها شامل قطر خارجی و طول آنها متناسب با بار وارده به آنها بوده و تاثیر بسزایی در قیمت پیچ و مهره ها داشته و در کل یک پروسه کاملا مهندسی می باشد. جهت سفارش پیچ و مهره اعلام ابعاد الزامی می باشد.

3. متریال شامل کلاس و یا گرید

پیچ و مهره ها بسته به کاربری که دارند و تنش کششی و برشی که به آنها وارد میشود با جنس و تنسایل مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال پیچ های شش گوش با کلاس 5.6 آهن، 8.8 خشکه، 10.9 و 12.9 و در سیستم آمریکایی با گرید 2، 5 و 8 تولید میشوند. مشخص کردن متریال شامل کلاس و گرید نیز امری کاملا مهندسی بوده و اعلام متریال برای سفارش پیچ الزامی می باشد.

4. استاندارد تولید

مختلفی تولید میشوند. عمومی ترین این استاندارد ها DIN, ISO, ASTM برای پیچ و مهره ها هستند. این استاندارد ها معمولا ابعادگل پیچ، عمق دنده، طول گام، نوع دنده درشت Coarse یا ریز Fine را مشخص میکند. بعنوان مثال برای پیچ های شش گوش استاندارد DIN933 تمام دنده و DIN931 نیم دنده, DIN6914 گل درشت و .... می باشد.

5. نوع آبکاری

بسته به شرایط محیطی دما ، رطوبت و مواد خورنده محیطی پیچ و مهره ها با آبکاری های مختلف گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، داکرومات و ... عرضه میشوند . هر یک از انواع آبکاری برای شرایط محیطی متنوعی مناسب بوده و مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب نوع آبکاری نیز امری مهندسی می باشد. از این رو میتوانید برای انتخاب آبکاری مناسب در حین سفارش از مهندسین مجرب گروه پیچ و مهره آژاکس راهنمایی بگیرید

6. نوع و طول دنده

معمولا با انتخاب استاندارد پیچ و مهره طول دنده ، نوع دنده ، طول گام و متریک یا اینچی بودن پیچ و مهره ها نیز مشخص میشوند. اما در صورتی که ابعاد خاصی مد نظر شماست خارج از استاندارد در حین سفارش این ابعاد حتما باید قید شوند.

7. تعداد

مشخصا برای سفارش پیچ و مهره ها تعداد مورد نظر شما در پیش فاکتور قید میشود. بسیاری از پیچ و مهره ها بصورت وزنی و کیلویی و بسیاری دیگر بر حسب تعداد قیمت گذاری میشوند.

8. مهره و واشر

پیچ های صنعتی شش گوش و استاد بولت ها همراه با مهره های استاندارد های مختلف و واشر بسته میشوند. استاندارد مهره و واشر در اتصال پیچ ها باید متناسب با استاندارد و متریال پیچ انتخاب شود. مهره ها معمولا با تنسایل برابر یا بالاتر از پیچی که روی آن بسته میشوند و با همان آبکاری انتخاب میشوند.

9. زمان تحویل

بسیاری از استاندارد ها و متریال های پیچ خوراک بازار بوده و از آنجا که در تعداد انبود تولید میشوند زمان تحویل آنها کوتاه است. این در حالی است که برخی از استاندارد ها بسبب استفاده کمتر در قطر های مختلف موجود نبوده و نیاز به تولید دارند. علاوه بر این در صورتیکه درخواست شما پیچ و مهره آبکاری شده باشد خود فرایند آبکاری نیاز به زمان دارد. بنابراین حتما در زمان سفارش و تایید آن از زمان تحویل بار اطمینان حاصل نمایید.

10. استاندارد و تست ریپورت

در صورتیکه پیچ و مهره مورد نیاز شما نیاز به گذراندن مراحل و عملیات های حرارتی دارد و یا به دلیلی نیاز به استاندارد و تست ریپورت تایید متریال، تنسایل، تست ضربه و غیره را دارید در حین سفارش حتما آن را قید نمایید.
پیچ و مهره

اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ و مهره