SELECT LANGUAGE : ENGLISH | PERSIAN
021 55420713 | sales [at] ajaxbolt.com | 0912 1933785
صفحه اصلیدرباره ماتماسگالری
پیچ سر شش گوش آچارخور
پیچ آلن و پیچ آلن مغزی
استدبولت
مهره
واشر

آبکاری کادمیوم پیچ و مهره ها

آبکاری کادمیوم در دو رنگ زرد و نقره ای قابل اعمال بر روی سطوح آهن، فولاد و آلومینیوم بوده و مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی را برای پیچ و مهره ها مخصوصا در محیط های دریایی با املاح بالا، نمک دار و آلکالین بوجود می آورد.

کادمیوم نیز مانند روی که خاصیت الکترون دهی بالایی دارد توسط خاصیت کاتدی به مراقبت خوردگی سطوح زیرین خود می پردازد و خراش های سطحی نیز موجب از بین رفتن لایه های داخلی نمی شوند.

آبکاری کادمیوم پیچ و مهره ها به دو روش الکتروپلیتینگ و آبکاری مکانیکی در دمای حدود 600 درجه فارنهایت معدل 320 درجه سانتی گراد - یعنی در دمایی اندک بالاتر از آبکاری داکرومات حدود 240-260 درجه و پایینتر از فرایند گالوانیزه گرم حدود 425-450 درجه سانتی گراد - صورت میگیرد و طی این فرایند سطح فلز با 5 الی 25 میکرومتر کادمیوم بسته به شدت مواد خورنده محیطی پوشانیده می شود. آبکاری کادمیوم به روش الکتروپلیتینگ نزدیک به 90 درصد کادمیوم محلول را روی سطح پیچ و مهره قرار می دهد اما توجیه اقتصادی چندانی برای آن وجود ندارد. از این رو آبکاری پیچ و مهره ها با کادمیوم معمولا بصورن آبکاری مکانیکی انجام می شود

مزایای پیچ و مهره ها با آبکاری کادمیوم

آبکاری کادمیوم خواص مکانیکی منحصر به فردی را به پیچ و مهره ها می دهد که به قرار زیر است:

کاربرد پیچ و مهره با آبکاری کادمیوم

پیچ و مهره ها با آبکاری کادمیوم در گذشته در صنایع مختلفی چون دریایی، صنایع هوایی، اتوماسیون، معادن و ماشین آلات معدنی و نظامی کاربری گسترده ای داشته اند

از آنجا که کادمیوم ماده ای است سمی مانند سرب و جیوه امروزه استفاده از پیچ و مهره های با آبکاری کادمیوم به سبب مضرات زیست محیطی محدود شده است. هر چند به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی که پیچ و مهره های آبکاری کادمیوم دارند و مزایای مکانیکی بسیار منحصر به فردی که دارند هنور جایگزین چندان مناسبی برای آنها پیدا نشده و در صنایع هوافضا، دریایی و نظامی که میزان دقت در تولید بسیار بالا است کاربرد بسیاری دارند.
پیچ و مهره

آبکاری کادمیوم پیچ و مهره ها